dr Paweł Gregorczyk

Doktor nauk humanistycznych.

2016 doktorat dyscyplina naukowa: językoznawstwo; tytuł rozprawy doktorskiej: Współczesny obraz mediów regionalnych na przykładzie województwa śląskiego.
2009 magister; ukończony kierunek studiów: dziennikarstwo i komunikacja społeczna; tytuł pracy magisterskiej: „Telewizja Silesia – nowy gracz na rynku mediów regionalnych”.

Zainteresowania naukowe
• Marketing
• Promocja
• Komunikacja wizerunkowa
• Zarządzanie komunikacją kryzysową
• Social media
• PR
• Dziennikarstwo

Dorobek naukowy

  • Challenges in managing the image communication of uniformed services based on selected examples (International Journal of New Economics and Social Sciences, w przygotowaniu)

    Paweł Gregorczyk

  • „Ile jest regionalności w mediach regionalnych”

    Paweł Gregorczyk

    (Graszewicz.com - Media. Komunikacja. Kultura, Wrocław 2017)
  • „Media regionalne w województwie śląskim”

    Paweł Gregorczyk

    Dziennikarstwo i media Tom 5, Media zmieniającego się świata, pod red. I. Borkowskiego, Wrocław: 2014.
  • „Media regionalne – jak je definiować?”

    Paweł Gregorczyk

    Teorie komunikacji i mediów Vol. 6, pod red. M. Graszewicza, Wrocław: 2013
  • „Death metal – motyw śmierci w wybranej polskiej prasie muzycznej”

    Paweł Gregorczyk

    Media wobec śmierci, pod red. K. Kwasik, J. Jaroszyński, G. Łęcicki, Warszawa 2012.
  • „Specyfika komunikacji tekstowej w grze Call of Duty: Modern Warfare 2”

    Paweł Gregorczyk

    Teorie komunikacji i mediów pod red. M. Graszewicza, Wrocław 2012
  • „Katastrofa smoleńska w mediach na przykładzie wybranych zagranicznych programów informacyjnych” (Teorie komunikacji i mediów 4, pod red. M. Graszewicza i J. Jastrzębskiego, Wrocław 2011)

    Paweł Gregorczyk

    Teorie komunikacji i mediów 4, pod red. M. Graszewicza i J. Jastrzębskiego, Wrocław 2011
  • „Telewizja Silesia – nowy gracz na rynku mediów regionalnych”

    Paweł Gregorczyk

    Teorie komunikacji i mediów 3, pod red. M. Graszewicza i J. Jastrzębskiego, Wrocław 2010
  • tytuł referatu: Telewizja Silesia – nowy gracz na rynku mediów regionalnych

    Paweł Gregorczyk

    Konferencja Teorie Komunikacji i Mediów 3 organizowana przez Instytut Dziennikarstwa i Komunikacji Społecznej Uniwersytetu Wrocławskiego oraz Instytut Filozofii Uniwersytetu Mikołaja Kopernika w Toruniu, termin: 16-18 listopada 2009 r., Lądek Zdrój,
  • tytuł referatu: Katastrofa smoleńska w mediach na przykładzie wybranych zagranicznych programów informacyjnych

    Paweł Gregorczyk

    Konferencja Teorie Komunikacji i Mediów 4 organizowana przez Instytut Dziennikarstwa i Komunikacji Społecznej Uniwersytetu Wrocławskiego oraz Instytut Filozofii Uniwersytetu Mikołaja Kopernika w Toruniu, termin: 15-17 listopada 2010 r., Stara Morawa
  • tytuł referatu: Death metal – motyw śmierci w wybranej polskiej prasie muzycznej

    Paweł Gregorczyk

    I Międzynarodowa Konferencja z cyklu Warszawskie Dni Medialne pt. Śmierć w mediach organizowana przez Warszawską Wyższą Szkołę Humanistyczną im. Bolesława Prusa oraz Instytut Edukacji Medialnej i Dziennikarstwa Wydział Teologiczny Uniwersytetu Kardynała Stefana Wyszyńskiego w Warszawie, termin: 6-7 kwietnia 2011 r., Warszawa,
  • tytuł referatu: Specyfika komunikacji tekstowej w grze Call of Duty: Modern Warfare 2

    Paweł Gregorczyk

    Konferencja Teorie Komunikacji i Mediów 5 organizowana przez Instytut Dziennikarstwa i Komunikacji Społecznej Uniwersytetu Wrocławskiego oraz Instytut Filozofii Uniwersytetu Mikołaja Kopernika w Toruniu, termin: 14-16 listopada 2011 r., Stara Morawa,
  • tytuł referatu: Media regionalne – jak je definiować?

    Paweł Gregorczyk

    Konferencja Teorie Komunikacji i Mediów 6 organizowana przez Instytut Dziennikarstwa i Komunikacji Społecznej Uniwersytetu Wrocławskiego oraz Instytut Filozofii Uniwersytetu Mikołaja Kopernika w Toruniu, termin: 12-14 listopada 2012 r., Stara Morawa,

Dorobek dydaktyczny

  • Media lokalne i środowiskowe na kierunku: dziennikarstwo (Uniwersytet Wrocławski)

  • Zarządzanie kryzysem w mediach społecznościowych na kierunku: zarządzanie (Wyższa Szkoła Ekologii i Zarządzania)

  • Tworzenie i zarządzanie treściami w mediach społecznościowych na kierunku: zarządzanie (Wyższa Szkoła Ekologii i Zarządzania)

  • Podstawy mediów społecznościowych na kierunku: zarządzanie (Wyższa Szkoła Ekologii i Zarządzania)

  • wykłady oraz ćwiczenia z zakresu zarządzania kryzysem w mediach społecznościowych (WSEiZ)

  • wykłady oraz ćwiczenia z zakresu podstaw mediów społecznościowych (WSEiZ)

  • wykłady oraz ćwiczenia z zakresu tworzenia treści w mediach społecznościowych (WSEiZ)

  • ćwiczenia z zakresu mediów lokalnych i środowiskowych (Uniwersytet Wrocławski)

  • wykłady oraz ćwiczenia z zakresu komunikacji i negocjacji (Politechnika Śląska – studia podyplomowe)

Dorobek organizacyjny

  • Adiunkt – Instytut Nauk o Zarządzaniu i Jakości

Pozostałe osiągnięcia

Manager ds. komunikacji marki – Aluprof

Ambasador marki Aluprof 2023

dr Paweł Gregorczyk